sobota, 8. september 2007

Ko mačke ni doma, miši plešejo

Na začetku mojega kracanja sem zapisala, da bo ta blog vaja zapisov misli. Sedaj verjetno izpadem, da bolj malo mislim. Ni tako …. hudo, le navaditi se ne morem, da so res malenkosti tiste, ki so pomembne za zapis. Ravno tako, kot so malenkosti pomembne v vsakdanjem življenju.

Zadnjih deset dni imava s sestro doma pravo malo Indijo Koromandijo, jaz sicer samo med vikendi, ker sem čez teden v Ljubljani. To vse zato, ker sta šla starša v toplice, oče na okrevanje po operaciji, mati pa z njim, ker ni hotel sam. Kljub temu, da imam rada svojo družino opažam, da je življenje, predvsem brez matere, lepše. Kuham, pospravljam, danes smo pobrali njivo krompirja, pobiram sadje, naredila sem slivovo marmelado, skrbim za vse živali in še se bi našlo. Vse te stvari niso pol toliko zabavne, če so mati doma, najraje se jih sploh ne lotim in raje poslušam najedanje, da nič ne delam ali pa vse naredim po liniji najmanjšega odpora. Preden kdo pomisli, da to sedaj počnem ker moram, ne ni res. Sedaj v tem uživam, ker ni nikogar, da bi me nadziral, popravljal nepomembne malenkosti in mi jemal stvari iz rok, ker ne znam stepsti smetane ali pravilno začiniti jedi, ki je mati še nikoli ni kuhala. Še slišala ni zanjo. Potem je tu še umetnost kurjenja peči in dajanja vode in hrane živalim.

Sedaj pa sem naredila svojo prvo marmelado v življenju. Brez kuharice in tudi navodil glede sladkanja nisem upoštevala. Mati pravijo, da se bo pokvarila, ker nisem dala noter nič, niti žlice sladkorja, jaz pa bom dala na test ali je to, kar sem odnesla od mikrobiologije res, ali je vse kar so nas naučili laž. Dobila sem še eno drugo idejo za slive. Metliško črnino skuhaš s sladkorjem in noter daš še cimet in klinčke in slive ter vse skupaj v kozarec. Baje gre nekaj podobnega tudi z rumom. Življenje brez matere je vsekakor bolj zanimivo, preprosto in zabavno.

Najhujša stvar, ki sedaj razjeda njo je po moje to, da hiša še zmeraj stoji, požara zaradi kurjenja štedilnika ni bilo, posoda je pomita in s sestro nisva umrli od lakote, živali so site in predvsem žive, vsa jesenska dela na kmetiji so narejena. Brez odvečnega kravala in panike. Najbrž je to občutek, ko se počutiš odveč in nepotreben.

Če ne prej, bo v četrtek vse po starem.

3 komentarji:

bubbles pravi ...

pri nas se pa dans dela slivova marmelada. oz. mati jo delajo, jaz pa sem dvorni poskuševalec :)
btw, mikrobiologija na bf?

neja pravi ...

Kakšna je bila marmelada?

Študirala sem na bf, vendar ne mikrobiologije. Sedaj študiram biokemijo in molekularno biologijo, tako da mi je nekaj stvari o sterilnosti jasnih. Mama svoje trditve upravičuje z dolgoletnimi izkušnjami v kuhanju marmelade in si ne da dopovedat, da bi bil do sedaj v kozarcih že šmorn, če bi bilo res kaj narobe.

Tista stvar z vinom in slivami je božanska. Priporočam.

bubbles pravi ...

o, zelo okusna, ker ni preveč sladka in nima prevelikih koščkov.
mame pa tak hočejo met vedno prav :)

hehe, jst tut ravno končujem z bf in grem na biomedicino ravno na smer biokemija in molekularna biologija :)

bom ob priliki probala. mal spominja na recepte za teranov liker.